خبرگزاری خانه ملت

هدر اصلی
  • تاریخ انتشار : 1400/10/21 - 09:56
  • زمان مطالعه : 1 دقیقه
سرویس : بین الملل
نوش آبادی:

افزایش ارتباط با عمان فشار صهیونیست ها بر کشورهای عربی را خنثی می کند

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس تاکید کرد: در شرایطی که کشورهای عربی تحت فشار برقراری ارتباط با رژیم صهیونیستی هستند افزایش ارتباط تهران و مسقط این فشار را خنثی می کند.

حسین نوش آبادی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت، با اشاره به سفر وزیر خارجه به عمان گفت: روابط جمهوری اسلامی با کشور عمان در طول دهه های گذشته روابط خوش و متوازنی بوده است و همواره دو کشور در مسائل منطقه ای و دوجانبه و بین المللی همکاری خوبی داشتند و اهدافشان ایجاد فضای مناسب برای همکاری های منطقه ای بوده است ما هم از این اقداماتی که عمانی ها همیشه انجام داده اند در جهت صلح و ثبات منطقه استقبال کرده ایم.



نماینده مردم ورامین و پیشوا در مجلس ادامه داد: در مقاطع مختلف زمانی، عمانی ها نقش مثبتی ایفا کردند، این کشور در شورای همکاری خلیج فارس، دخالت در مسائل منطقه، حقوق بشری، میانجیگری و مشورتی نقش آفرینی می کند. کشور عمان صاحب موقعیت ممتاز و ژئوپلتیک در منطقه است ما با عمان در تنگه هرمز مدیریت مشترک داریم.



وی اظهار داشت: روابط اقتصادی، تجاری، فرهنگی و حتی قراردادهای امنیتی با عمان داریم و بارها مانورهای مشترک امداد و نجات با عمانی ها داشته ایم. ضمن اینکه رایزنی ها ما با این کشور به صورت مستمر بوده است و همواره مقامات دو کشور در تردد بودند و حول موضوعات دو جانبه و منطقه ای و بین المللی گفتگو داشته ایم حسن نیت آنها برای ما ثابت شده است و متقابلا آنها هم جمهوری اسلامی را کشور قدرتمند و دوست و برادر خود می دانند.



عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس بیان کرد: سفر وزیر خارجه به این کشور می تواند فرصت همکاری های بیشتر با عمان را فراهم کند اکنون که کشورهای عربی به دلیل سازش با کشورهای منطقه با رژیم صهیونیستی و فشاری که بر کشورها برای عدم ارتباط با ایران وارد می شود، روابط با عمان می تواند این فشار را خنثی کند و تاکید داریم که کشور ثالث نباید بر امور منطقه ای دخالت کند./



پایان پیام

  • کد خبر : 335424
مدیر سیستم
خبرنگار

مدیر سیستم

آخرین اخبار